بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه می توان از طریق بازاریابی تلفنی جذب مشتری کرد؟ از باید و نبایدهای تماس در بازاریابی تلفنی موفق چه می دانید؟ ویژگی های یک بازاریاب تلفنی خوب چیست؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات با شرکت ترخیص فوری ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.
در دنیای امروز، کسب و کارها از هر راهی برای تبلیغات و معرفی خود و خدماتشان استفاده می کنند تا بیشتر شناخته شوند. در گذشته تبلیغات تنها از طریق مشتریان ثابتی بود که از کیفیت یک کالا یا خدمات رضایت داشتند و آن را به یکدیگر معرفی می کردند. اما حالا، با پیشرفت تکنولوژی و گسترش راه های ارتباطی، دیگر کسی به تبلیغات دهان به دهان بسنده نمی کند.
هر شرکت برای شناساندن خود به مردم و معرفی خدمات خود سعی می کند از راه های مختلفی مانند تماس تلفنی ،پخش تراکت، ارائه خدمات با تخفیفات ویژه، دادن هدیه و … بازاریابی کند. با وجود اینکه این راه ها در مواردی خاص تاثیر زیادی روی مشتری می گذارد، اما مهم ترین فاکتور در تبلیغات ،برقراری ارتباط مستقیم با مشتری است. تلفن، به راحتی این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم به ساده ترین و کم هزینه ترین روش ممکن بازاریابی کنیم.
بازاریابی تلفنی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشتری را قانع کنید تا از خدماتتان استفاده کند. اما این کار اصولی دارد. وقتی با مشتری تماس می گیرید و از او می خواهید تا به حرف هایتان گوش دهد، عموما او عذر خواهی کرده و تلفن را قطع می کند. برای موفقیت در بازاریابی تلفنی باید در نظر داشته باشید که طرف مقابل شما بزرگترین سرمایه خود، یعنی وقتش را در اختیار شما قرار داده است. بنابراین، باید روی کلمات و جملاتی که از دهانتان خارج می شود، حساسیت زیادی داشته باشید. اگر بخواهید با زیاده گویی یا اغراق وقت مشتری را بگیرید، مطمئن باشید او هیچ اعتنایی به تماس شما نمی کند.
یکی از راه های موفقیت در بازاریابی تلفنی ،آماده سازی متنی تاثیر گذار و موجز است تا به وسیله آن بتوانید مشتری را برای صحبت کردن با خود اقناع کنید.
متنی بنویسید که با منافع مشتری در ارتباط باشد. خود را در جای او تصور کنید و از خود بپرسید: من از این شرکت چه می خواهم؟
حتما شما هم با بازاریاب های فروش تلفنی که با منازل تماس می گیرند و دقایقی طولانی صحبت می کنند مواجه شده اید. آن ها بازاریابی را آموزش ندیده اند. یک بازاریاب خوب باید بتواند مشتری را تشنه خرید از خود و شرکت مرتبط با خود کند و در ظاهر او را رها کند. پیگیر باشد اما طوری که مشتری متوجه اصرار او نشود. مثلا کسانی که برای فروش مودم های اینترنت تماس می گیرند و صدایی را که از قبل ضبط شده را پخش می کنند، در واقع هیچ چیز درباره تبلیغات و بازاریابی تلفنی نمی دانند. کدام یک از ما به پیام ضبط شده آن ها گوش می دهیم؟ بدون شک هیچ کدام!
اما تصور کنید تلفن را بردارید و فردی با صدای رسا و دلنشین حال شما را بپرسد و از شما بخواهد آرزوی داشتن یک کتاب که همیشه دوستش داشتید را بکنید. شک نکنید که با این جمله، فرد در هر موقعیتی که باشد، به صحبت های بازاریاب تلفنی گوش می دهد. در ادامه شما یک کتاب را انتخاب می کنید و او به شما پیشنهاد می دهد که کتاب خود را با 50 درصد تخفیف برایتان ارسال کند. حال، در این مرحله یا توانایی خرید کتاب را دارید و آن را تهیه می کنید، یا از بازاریابی تلفنی عذرخواهی کرده و کتاب را نمی خرید.
اما مساله اینجاست که بازاریاب تلفنی باید بتواند شما را پشت خط نگاه دارد و با شما ارتباط برقرار کند. اگر از ایده بازاریابی این شرکت یا کتابخانه خوشتان بیاید، در دفعات بعدی که نیاز به خرید کتاب دارید، از طریق همان شماره تماس، کتاب خود را سفارش می دهید.
دریافتیم که مهم ترین اصل برای یک بازاریابی تلفنی موفق ، انتخاب یک کارشناس فروش یا کارشناس بازاریابی کاربلد و آموزش دیده است. در اینجا برخی از ویژگی های یک بازاریاب تلفنی موفق را ذکر می کنیم.